close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד להיערך לשיפוץ דירה? הכנות, בחירת אנשי מקצוע וחיסכון בעלויות

מערכת שורשי חשוון, תשפא28/10/2020

תחום השיפוצים רחב ועל אף שלאחרונה מתגבש איגוד מקצועי המרכז את רישום הקבלנים, הדרך עוד ארוכה. ולכן ברוב המקרים מומלץ להסתמך על המלצות מפה-לאוזן

תגיות:
צילום: depositphotos
שיפוץ, הוא מושג גדול בו רב הנסתר על הגלוי, אך עם תכנון נכון ותזמון מתאים, ניתן לחסוך בעלויות, לשמור על הקיים ולזכות במרחב מגורים משודרג, שישמש אתכם לשנים ארוכות. כדי להיערך טוב יותר לשיפוץ מומלץ לענות על שש שאלות: זמן, מקום, בחירת אנשי מקצוע, מהות, סיבות וכיצד. הנה כמה דגשים, שייסעו לכם לחסוך בעלויות.
מתי לבצע את השיפוץ?
מילת המפתח היא תזמון, אך קיים שוני בין אוכלוסיות שונות. רווקים, יחידים ומשקיעים יוכלו לחסוך בעלויות השיפוץ אם יבחרו לבצע אותו בתקופות "הפחות עמוסות" כלומר בין חודש אוקטובר לחודש מרץ, כאשר התעריפים נמוכים יותר באופן משמעותי
צילום: depositphotos
ומאפשרים גמישות רבה יותר. משפחות, לעומת זאת, מתכננות את מהליכיהן בהתאם לשנת הלימודים ולכן ברוב המקרים יבצעו את השיפוץ בתקופה הסמוכה לפתיחת שנת הלמודים, אז התעריפים עולים, וההיצע פוחת.

כדי לחסוך בעלויות מומלץ לשקול השכרה דירה בקרבה גאוגרפית למוסדות החינוך של הילדים לטווח הקצר והשכרת מחסן ייעודי לתכולת הדירה, כך שתוכלו לממש את תעריפי השיפוץ הנמוכים- שעלותם ברוב המקרים גבוהה יותר מעלות השכירות החודשית של הדירה ויחידת האחסון.

היכן לאחסן את תכולת הדירה?
בית הוא לא רק ארבע קירות, ומה שהופך "בית" ל"ביתי" הוא עיקר תכולתו. בתקופות השיפוץ קיים החשש, שהריהוט הקיים יישחק או יינזק, וכאשר מדובר על ריהוט יקר ערך בין אם רגשי ובין אם כספי הרי שהאפשרות העומדת לרשותכם היא לבחון שירותי אחסון תכולת דירה במחסן ייעודי הקרוב לצירים מרכזיים. בבחירת חברת אחסנה מומלץ לשים לב לדגשים הבאים:
• יחידת האחסון נמצאת בתוך מבנה בטון ייעודי, מקורה ומוארת
• המחסן הכללי מטופל, אנשי התפעול מאיישים אותו ברוב שעות היממה וקיים חיבור 24/7 לווידאו במעגל סגור ולחברת אבטחה
• המקום פועל בהתאם להיתר מסחרי מהרשות המקומית, וכמו כן המקום מחזיק באישורי הפעלה מטעם משטרת ישראל, משרד הבריאות ומערך כיבוי האש המקומי.
• המקום נקי, מסודר, קיימת הפרדה בין היחידות השונות וניתן לבחור יחידה בהתאם לצורך
• יחידת האחסון מחולקת באופן המאפשר לכם למצות את החלל, כך שלא תשלמו "על אוויר"
• ניתן לאחסן את הפריטים באופן בטוח מבלי לסכן את הארגזים בתחתית.

כדאי לדעת, שבתקופת החורף ניתן לתאם את האחסון בהתראה קצרה יחסית (לעיתים מהיום-למחר) ואילו בתקופות הקיץ- מדובר על זמן המתנה ארוך יותר. כמו כן, חברת האחזון תוכל לתאם עבורכם הובלה מקצועית ואמינה, שתסייע באריזה והעברת התכולה אל המחסנים.


כיצד לבחור את אנשי המקצוע?
תחום השיפוצים רחב ועל אף שלאחרונה מתגבש איגוד מקצועי המרכז את רישום הקבלנים, הדרך עוד ארוכה. ולכן ברוב המקרים מומלץ להסתמך על המלצות מפה-לאוזן. אך בעת קבלת ההמלצה כדאי לבחון את הנקודות הבאות:
• מי הגורם הממליץ, האם התנסה בשירות? ואם כן האם היה מרוצה מהתוצאה?
• האם השירות שקיבל קרוב או דומה לצרכים שלכם?
מעצבי פנים רבים בוחרים לעבוד עם אנשי ביצוע קבועים, שרכשו את אמונם ומכירים את מהות העבודה איתם. גם פה מומלץ להניח לבעל המקצוע לנהל את התהליך, לעקוב ולפקח עליו. ואם התברכתם "בידיים טובות" תמיד תוכלו לבצע חלק מעבודות השיפוץ בכוחות עצמכם ובשיתוף פעולה עם המעצב ולהקטין בכך את העלויות.

מדוע לשפץ? ומהי מהות השיפוץ?
המשפחה התרחבה? התחלתם לעבוד מהבית? הילדים עזבו את הקן? שינויי החיים מכתיבים את האופן שבו נבצע שימוש במרחב המגורים ולכן מומלץ לחשוב על השיפוץ לטווח הארוך- כלומר עשור או שני עשורים קדימה. אם בקרוב תקבלו לזרועותיכם תינוק חדש- זה הזמן לתכנן פינות אחסון ונגרות בטוחים וידידותיים, ואם הילדים עזבו את הקן אולי הגיע הזמן לחשוב על שילוב של "אמצעי הנגשה" כמו מעברים רחבים, ומידוף גבוה לפינוי שטח הרצפה. האפשרויות רבות, אך כשהצרכים מוגדרים קל להתמקד ולנתב את התקציב למטרות.

כיצד לתכנן את השיפוץ?
את השיפוץ מומלץ לתכנן על ציר הזמן ולשבץ את האירועים הבאים:
• מועד הזמנת מעצב הפנים
• מועד פינוי הדירה
• מועד פינוי התכולה למחסן ייעודי
• מועד החזרת התכולה לבית
• מועד הכניסה

אבני הדרך יסייעו לכם לשלוט בתהליך ולבחון את התקדמותו, השאירו מקדמי זמן סבירים (של שבוע- שבועיים) בין שלב לשלב
לסיום, בחיים המודרניים והעמוסים לעייפה, הבית הוא המבצר הפרטי, המקום הבטוח בו באופן המורחב ביותר חיים- מבשלים, מנקים ומתנקים, אוכלים ומטפחים. שינויים במרחב המגורים משמעותיים לכל אדם, כיוון שהם מערערים את הידוע והמוכר, אם אתם עומדים לפני שיפוץ לפרק זמן ארוך מומלץ לבחור את העיתוי המתאים, להתנתק ממרחב המגורים הקיים, לאחסן את תכולת הדירה במקום בטוח ואיכותי ולתכנן את התהליך על פני ציר הזמן. מאחלים לכם שיפוץ קל ומוצלח!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה